Takaró Puffy Fine Ombre Batik fonalból - tapasztalatok

Ez is egy új fonal, és ahogy a neve is mutatja, egy Puffy fonal.
A Fine azt jelenti, hogy ez a vékonyabb variáció, ebből egy 100 grammos gombolyag 14 méter, és az egyszerű mintából 5 gombolyag kell 1 négyzetméterhez.

Puffy Fine Ombre Batik fonal

Az ombré batik a fonal színezését jelzi. Az Alize specialitása a batikminta, ami itt szerencsére nem látszik, de az ombré vagyis színátmenet annál inkább. Ez egy naggggyon hosszan színátmenetes fonal.
A fél kg fonal a legvilágosabb árnyalatból szinte ugrások nélkül, nagyon finoman megy át egyre sötétebb árnyalatba, míg el nem éri a legsötétebb árnyalatot.
Azért nem kell igazi sötétségre gondolni, a variációk nagy része a legsötétebb fonalszakaszon sem sötét, csak a kezdetihez képest az.
A hosszan színátmenetes és ombré fonalaknál sokan félnek, hogyan is történik az átmenet egyik színből a másikba. Megnyugtatlak, festéssel. Nem, nincsenek csomók, nem különböző színű fonalak vannak összecsomózva, ez egyetlen hosszú szál. Találtam én is csomót, de az nem eltérő színű részeket kötött össze. Végül is egy gombolyag 73 méter hosszú.

Itt egy halványkéktől a középkékig terjedő ombréból készült takarót mutatok be.
Ha szereted a puha, meleg, simogató takarót, imádni fogod! :-)

Takaró Puffy Fine ombre batik fonalból


Nézzük a technikai adatokat.
Felhasznált fonal: 1 gombolyag, 500 gramm.
Használt tűméret: nem kell tű

A kész takaró mérete: 115*70 cm. Ez kicsit nagyobb is lehet, ha az ember jobban kihúzza, de nem sokkal. Így kb 0,8 négyzetméter lett ezzel a mintával.
A minta nagyon szép, és nagyon munkás.

A Puffy fonalakkal 45-60 perc/gombolyag sebességgel tudtam eddig dolgozni. Itt igazából nem is tudom, mennyi volt, de az egész takaró több mint 10 órai munkával lett kész.

Most, hogy már tudom, egy fenyőfamintás takaró milyen nagy munka, ki fogok próbálni egy egyszerűbb mintát is, ami nem is húzza össze ennyire a takarót, és gyorsabban is elkészül. Azt hiszem, erre azért még egy kicsit várni kell. :-)

A hurkolás során szerzett tapasztalatok

A takaró mérete miatt szerintem sehol se jó hurkolni. :-) Úgy értem, nem találtam meg az ideális helyszínt. Lehet, egy asztal jó lett volna, de elég széles asztal és olyan magasságú, hogy ne kelljen "kapaszkodnom" Az étkezőasztal magasság már olyan, ahol nem túl kényelmes a kezünket tartani, ha meg letesszük a karunkat, akadályozzuk a munkát. Eleinte jobb, ha van egy fix támaszték a munka alatt, de utána már ölben is lehet tartani. A szélessége miatt mindenképpen mozgatni kell. Meg persze a hossza miatt is, de a hossza azért lassabban nő.

Megvallom, az első 20 cm után nem hittem, hogy ez a takaró el fogja érni az 1 métert. Annyira fogyott a fonal, pedig kívülről kezdtem. A végén viszont meglepően sokáig tartott az egyre kisebb gombolyag.

A takaró melegségét viszont már munka közben is érezhetjük. :-)

Amire vigyázni kell. A hurkok. Az, hogy minden hurkot felhasználjunk.
Itt két hibalehetőség van, mindkettőt többször el is követtem.

  1. A kész munka hurkai közül az ember kihagy egyet. Ekkor többnyire bontás volt, és persze ezt csak a következő sorban veszi észre az ember, és persze, a sor elején rontottam rendszeresen, tehát majdnem két sort bontottam le. A vége felé már ilyen hibám nem nagyon volt, talán egy, amikor eszembe jutott, hogy a munkaszállal kétszer egymás után hurkoljam a kimaradt hurkot. Ez bevált. 
  2. A munkaszál egyik hurkát nem használjuk fel. Ez is általában a következő sorban látszik, amikor nem jönnek ki a szemek. Itt egyszerűen a mellette levő szembe belenyomtam a kimaradt hurkot is, majd arra ügyeltem, hogy ezt a dupla hurkot egy hurokként vegyem figyelembe.


Ezen kívül ennél a mintánál nagyon kell figyelni a mintára is. Csak 3 sor váltakozik, de mivel mindig a munka színén dolgozunk, ezért egyszer jobbról, egyszer balról következik ugyanaz a sor. Nem tudom, érthető-e. Tehát igazából 6 sort kell betanulni. Azt vettem észre, még ha maga a minta ugyanaz is, nem mindegy, hogy jobbról balra vagy balról jobbra hurkolok.

Na, miután ilyen szépen leírtam a kínjaimat, azt gondolod, egek, mennyit szenvedett ezzel a takaróval. Nem, de mondjuk bosszantott, amikor arra az estére tervezett utolsó sornál rájöttem, hogy két sorral előbb totál összekevertem valamit, és le kellett bontani, majd visszahurkolni, mert ugye nem hagyhatok ott szabadon 2 méternyi legombolyított szálat. :-)
Amúgy meg élvezetes a munka, mert várod a következő árnyalat megjelenését, és várod, hogyan is fog kinézni a takaró. Melegít is, szóval semmi gond.

A mintát a Youtube-on találtam. Rajz is van hozzá, ami nagyon jó, megvallom, végig szükségem volt rá. Úgy 20 cm elkészítése után nagyjából megtanultam a mintát, de ahányszor abbahagytam, majd újrakezdtem, azonnal puskázni kellett. Persze ennek oka az is, hogy nem várt számú hurokkal találtam magam szemben, és ilyenkor a minta egyeztetése szükséges volt. Olyan is volt, hogy nagy erőkkel kerestem a nem létező hibát. :-)




A videó leírásában megtalálod a Google drive linket, ott találod a rajzot. Nyomtasd ki.

Megjegyzések