2019 újdonsága - Melange fonal

Ezen az őszön is kapunk valami különlegeset, Melange a neve. Egy fonal, ami sajnos nem lesz végleges társunk, és ezt már előre sajnálom. Sajnos nem tudni, meddig árulják, remélem sokan megszeretik, és akkor talán évekre velünk lehet. :-)

Nem csak ömlengek róla, már ki is próbáltam. Ma sikerült vásárolnom belőle, és már délután 4-re készen is volt belőle egy sapka. Ráadásul úgy, hogy a sapka utolsó 8 sorát lebontottam és újra horgoltam. Nem csak nekem köszönhető a sebesség, a fonal egyszerűen horgoltatja magát. De komolyan! :-)
Red Heart Melange fonal

Első ránézésre is imádat volt a fonal. A fotói is tetszettek, pláne, hogy tudom, életben minden fonal sokkal de sokkal szebb, mint a gyári fotókon. Itt is ez a helyzet, a fonal sokkal színesebb, élettel teli, egyszerűen hazavinni való.
Ma csak egy árnyalatot engedélyeztem próbára, mert annyit már régen megtanulta, hogy ami nekem tetszik, az nem biztos, hogy a vevőknek is tetszik. A hely meg kevés...

Hosszasan válogattam a színek közül. A vezérelv az volt, legyen olyan, ami nekem tetszik, amit szívesen hordanék. Most jutott eszembe, hogy én itthon már előre kinéztem két árnyalatot, hogy vagy ez, vagy az. Most, amikor azonosítani akartam a fonalat, amit kipróbálok, és megnéztem a színeket, hirtelen eszembe jutott, hát én pont ezt néztem ki előre, hogy ez az egyik, ami jöhet. Erről ennyit.

Melange fonal árnyalati kötésképen

Amikor ott voltam, és megláttam egymás mellett az összes színt, valahogy eszembe sem jutott, hogy én milyen elhatározással jöttem.
Az első mondat az volt, ezek sokkal szebbek, mint a fotókon. :-)
Ezek a fonalak sokkal színesebbek! Ez volt a második. Itt már elvesztem.

Arra azért emlékeztem, önző módon olyan szín jön, amit szívesen hordanék. Ekkor kezdtem a kiválasztási folyamatot. Szóba jött, hogy kisorsolom, ez nálam egy kiszámoló elmondását jelenti. :-)

A győztes szín, próbánk alanya

Aztán észérvek mentén haladtam inkább. Szép a rózsaszín, de az én őszi-téli ruháimhoz egyáltalán nem illik. Huh, 4 árnyalat kifújt. Akkor nézzük, melyik az, amelyik szép élénk. Meg meleg szín. Az élénknél volt még két versenyző, de a melegnél már egy maradt.
És mint kiderült ez az az árnyalat, amit venni akartam. :-)
Mystic az árnyalat neve, 3 a kódja.

Melange tulajdonságai

Puha, finom a tapintása, meleg, és olyan vastag, amilyennek látszik. Akrilfonal, akik nem bírják a gyapjút, biztos örülnek majd, hogy van egy olyan fonal, ami hasonlít a Colour Ombré fonalra, de nem szúr.

Az ajánlott tűméret 5-5,5 mm. És valóban! Már szkeptikus vagyok a ráírt tűméretekkel, mert az Alize fonalaknál horgolótűből mindig 2-3 számmal kisebbet írnak, mint amivel a fonal szépen horgolható.

Nagyon fontos, hogy ez a fonal 150 grammos, 370 méteres tortában érkezik. Tehát sokkal több fonal, mint a megszokott. Így egy gombolyagból több kisebb darab készíthető. Például egy sapka-sál szett. Persze nem olyan nagy sállal. A fonalból egy kendő leírása érhető el, egygombolyagos projektként, kötve. 

Én a fonalakat többnyire horgolva próbálom ki. Egy sapka vagy egy sál meghorgolása nem túl sok idő, a fonal színei viszont jól láthatók már ezeken is. Ma reggel találtam egy sapkát, amiről úgy éreztem, meg kell horgolnom. Ezért duplán is motivált voltam. A fonal kipróbálása, és az új minta elkészítése. Ezt a sapkát horgoltam meg a Melange Mystic fonalból.

A Melange fonallal nagyon jó dolgozni. 5,5 mm-es tűvel horgoltam. Az a sapka leírásának köszönhető, hogy több sort vissza kellett bontani, majd újrahorgolni, és a tűméretet le kellett vinnem 4 mm-re a passzénál, mert a rajzon levő sapka ebből a fonalból eszméletlen bő volt.

Melange színei


Aki ismeri a MEZ színes fonalak világát, tudja, náluk sok olyan fonal van, ami színes, mondhatni színátmenetes is, de ezek rövid átmenetek és szabálytalanok is, ami még fokozva is van azáltal, hogy a fonal több szálból van összesodorva, és ezek a szálak eltérő színezésűek.

A munka ezekkel a fonalakkal tényleg szórakoztató, az ember várja, milyen szín fog előbukkanni, és mindig van meglepetés. Annak nem ajánlom az ilyen fonalakat, aki a kiszámíthatóságot kedveli. Itt egyik ámulatból a másikba esünk.

A horgolásnál rövidebb lesz egy-egy szín, mint amikor kötünk, de így is kialakulnak színes csíkok.
Az viszont egészen biztos, két teljesen egyforma darabot nem tudunk készíteni.

Végül mutatom az elkészült sapkát is.

Melange sapka

Sapka RH Melange fonalból
Látszanak a színes cakkok








Megjegyzések