Nyári felső Catania Flammé fonallal

A Catania Flammé fonal újdonság 2017-ben, igaz, hogy a gyári kiadványokban már láthattuk a belőle készült holmikat, de mégis más, ha az ember személyesen próbál ki egy fonalat.

Nyári felső Catania Flammé fonal felhasználásával

Ha a Catania fonalat ismered, akkor sem tudod, milyen fonal a Flammé, ameddig nem tapintottad meg. A fonal sajátossága, hogy színátmenetes, változó vastagságú ága is van, ezért nem a hagyományos Catania fogása van. Annál puhább már gombolyagként is, és szerintem kicsit vastagabb is. Igaz, 5 méterrel kevesebb az 50 gramm, mint a Catania, de ennél jóval nagyobb különbség érezhető, szerintem a fonal nem Catania része miatt. (Persze, az egész Catania, csak Flammé, de remélem érthető, mit akarok mondani.)

A próbadarab egy nyári felső lett. 106 cm a mellbősége, és 60 cm a hossza, az ujja méretét láthatod, éppen csak egy kis rövid ujjacska. 35 dkg Flammé kellett hozzá, az egyszínű részek az ujja végén, a nyakkivágásban, és az alján Catania fonalból készültek. ez utóbbiból kb. 2 dkg fogyott.
A minta egyszerű kockás, népszerű nevén a nagyiminta, két elég nagy négyzet, némi hosszítással, és nyakszépítéssel.
A felső horgolásáról itt olvashatsz részletesen

A Flamméban az is tetszik nekem, hogy lehet párosítani az egyszínű Catania fonalakkal. Ez a szín a 404-es Cataniával remekül párosítható. Nyári felsőnek legalábbis csak ezt tudtam elfogadni.
Amikor alaposabban megszemléltem a barnákat, rájöttem, hogy akár azokkal is lehetne párosítani. Az egyik a 383, ez a marigold, a másik az új macibarna, a 161.


Megjegyzések